طرح احداث کارخانه مینی ان جی ال چشمه خوش

      روزانه مقادیر عظیمی از گازهای همراه نفت در کشور ما سوزانده میشود و برخی آمارهای بین المللی میزان آن را تا ۴۰ میلیون مترمکعب در روز برآورد میکنند. یکی از میادین نفتی قدیمی که سالیان متمادی است گازهای همراه آن سوزانده میشود میدان نفتی چشمه خوش می باشد که در حال حاضر نزدیک به ۴۰۰ هزار مترمکعب گاز همراه نفت در آن سوزانده میشود. این میزان گاز در شرایطی است که به دلیل تحریم ها تولید نفت کاهش یافته است. در صورت افزایش تولید نفت، میزان گاز فلر تا ۱.۲میلیون مترمکعب در روز نیز افزایش خواهد یافت. 

      در طرح کلان شرکت ملی نفت ایران پیش بینی شده است تا با راه اندازی NGL3100 در منطقه عملیاتی چشمه خوش کلیه گازهای همراه منطقه (گازهای مشعل چشمه خوش) جمع آوری گردد ولی با توجه به تاخیر در اجرای آن مقرر گردید گازهای این منطقه تا تکمیل طرح ان جی ال ۳۱۰۰ به شرکت های خصوصی واگذار شده تا ضمن جلوگیری از هدر رفتن این سرمایه ملی، تا آن زمان موجب کاهش بخشی از آلودگی های زیست محیطی گردد.

بر این اساس شرکت نفت مناطق مرکزی ایران برای جمع آوری گازهای فلر چشمه خوش، نسبت به برگزاری مزایده فروش این گازها در خرداد ماه ۱۳۹۹ اقدام نمود و این کنسرسیوم بعنوان برنده اعلام گردید.

مدل های پروژه چشمه خوش

بالا